fredag 1. mars 2013

Ut med litt gammelt, inn med litt nytt.

På flere måter enn bare det interiørmessige her i hjemmet, er det en del nytt (og skummelt-spennende) som skjer nå om dagen. Jeg er nok som mange andre som synes at forandring er litt skummelt, men allikevel er det så spennende, og nå veldig velkomment! Når ting du har jobbet for og håpet på, endelig begynner å skje, og man kjenner følelsen av at "nå smeller det snart, nå skjer det"! Følelsen av at noen ting i livet ditt har fullført sin tilmålte tid, og at nå begynner neste kapittel.. :) 
Og ikke minst, snart er det jo vår!

Og når det gjelder det lille nye av interiør i hjemmet, har jeg (endelig) fått kvitta meg med det gamle shabby chic inspirerte tv bordet, som jeg var temmelig lei av. 
Det var ikke enkelt å finne et sånt type tv bord som jeg lette etter, enten var dem for store, for små, feil farge, eller for dyre. Og ikke minst, detaljene var aldri helt riktige.. jeg vet jo hva jeg vil ha ;) 
Så etter å ha kikka litt i billigkroken på Ikea, fant jeg et slags skap, uten dører eller andre ting, som fint kunne gå som tv bord, med litt 'tweeks'. Så da kjøpte jeg skapdører i høyglans, håndtak (som egentlig var ment til kjøkkenskap), hjul istedet for bein, og en glassplate på toppen. Og uten å nevne prisen, ble det veldig mye billigere enn å kjøpe et lignende ferdig-tv bord :)

Og som den mini-frankofilen jeg er, måtte jeg jo ha det fine Eiffeltårn bildet på veggen min. Samtidig byttet jeg ut den gamle vegglampa også, med en litt mer industriell og enklere en (stikkordet er som vanlig 'enkel'), også fra billigkroken. Både den gamle lampa, tv bordet og det gamle bildet er faktisk fra samme tidsperiode, året 2007.. Og når det i tillegg er fra Ikea, som har en viss levetid (som regel), er det helt greit bytte det ut etter 6 år.. ;)







Elsker også det nye hvite fatet.




Og guttene har fått lyskulene Happy Lights på rommet, veldig fint om kvelden, for små mørkredde karer.



Kjøkkenkroken min har fått en litt mer industriell-aktig taklampe (som jeg egentlig synes ble litt for liten), men planen er å finne en enda større, gammel, og mer industriell en. Og en sort Stokke stol til storebror Julian (og så overtok lillebror Max den hvite), og gamle bilder i svarthvitt.







Jeg gleder meg til å få ordnet i hagen for våren, og gjøre min lille Weber grill klar for grillsesongen! :)



For bilder av hvordan det så ut før, sjekk ut mappen på høyre side, merket 'Interiør'.



-Ina-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar